juliska

Nolblog Saját blogom Segítség

Feltöltök

blogolok videót képet hangot

Tegnap arról vitatkoztam a tesóm informatikus ismerőseivel (kettővel), hogy mennyire etikus az, hogy a google és a facebook elmenti, tárolja az összes információt az egyes emberekről, még a magánlevelezését is. Ha a rendőrség, bíróság kéri, akkor ezeket az adatokat ki is adja nekik. Ha arról az oldalról nézzük, hogy nemzetközi terrorhálózatokat tudnak leleplezni a módszerrel, akkor nagyon is helyes. Csak!

Mert van csak. A normális emberek és a terroristák száma között, óriási a különbség. Néhány őrült miatt, a tisztességes, becsületes embereket is megfigyelés alatt tartják. Nos ez nem a szabadság, bármennyire is szabadságnak gondoljuk az internet biztosította lehetőségeket.

Az átlag embernek nincsenek titkai, nagyjából semmi olyasmi nincs az életében, ami ha kiderülne nagy kárt okozna. Jó, esetleg megírja Mariskának, hogy Piroska egy hülye barom, és ugyanezzel az egérmozdulattal Piroskának pedig azt írja meg, hogy Mariska egy trampli. Nagy kaland. Maximum nem beszélnek három hétig. De, ha ő nem akarja, hogy Piroska-Mariska megtudja miféle katalizátor ő hármójuk történetében, akkor ne a google vagy a facebook vigye már el a hírt. Az emberek rendezzék le maguk között az ilyen dolgokat, ahogy eddig is megtették. Az emberi görénység úgyis kiderül, nem lehet az ilyesmit sokáig játszani, mert Piroska és Mariska is benne van a történetben, és tisztázhatják egymás között a dolgokat. Senkinek nincs joga rajtuk kívül ezeket a történéseket rögzíteni.

Ha a hagyományos postán feladunk egy levelet, és azt bárki, a címzetten kívül elolvassa, felnyitja, és ki tudják deríteni (és ki tudják, ugyanis a levélfeldolgozók be vannak kamerázva) ki volt, akkor azt az embert kirúgják a munkahelyéről. Teljesen jogosan, mert magántitokba kíváncsiskodott bele, és ez erkölcstelen.

Nekem ugyan senki nem fogja megmagyarázni azt, hogy az interneten miért lenne ez másképpen. Ha bárki, akinek én nem szánom a magánlevelezésemet, elolvassa SŐT tárolja az én levelezésemet, azt törvényt sért, és ráadásul erkölcsi nulla! Igen, egy erkölcsi nulla, aki ezt kitalálta, engedélyezte. Ez kérem szépen az erkölcs globális züllése.

De miért is engedélyezik? Hát a pénzért! Merthogy az én internetes tevékenységemet követve, azt analizálva, célzott reklámokkal lehet engem bombázni.

Miért van erre szükség? Hát azért, mert én ingyen használom ezeket a bizonyos felületeket. Se a facebook, se a többi nem magától terem, hanem azt valakik létrehozzák. Szóval, ha már nem fizetek, akkor legalább tűrjem el, hogy reklámokkal bombáznak, hogy kikukkolják a legapróbb mozdulatomat is, mert.... és leegyszerűsítem: Mert pénz.

De azt meg pontosan tudjuk, hogy a facebook a google milyen elképesztő profitot termel, pusztán abból, hogy ÉN és TE használjuk a felületeit.

A facebook, és a google megfizeti rendesen a szakembereit abból a pénzből, amit rajtam keres?

A többiek?

Biztos, hogy a felhasználók globális megfigyelése, szemmel tartása a legjobb megoldás a pénzszerzésre? Biztos, hogy mások magánéletét kell vájkálni?

A reklámozók tisztában vannak azzal, hogy hiába a grafikonok, hiába a kimutatások tömkelege, ha én nem akarok, nem fogok tőlük semmit venni? Semmit! Sőt, még az is lehet, hogy nem is látom a hülye reklámjaikat, ugyanis van a gépemet szűrő, ami eleve minden, hangsúlyozom minden reklámot kiszűr az általam látogatott felületekről.

Ezt a szűrőt nem én használom egyedül a világon, ahogy nem egyedül vagyok azzal az álláspontommal sem, hogy a magánélet szent és sérthetetlen. Arról adatokat gyűjteni, menteni, tárolni, azzal kereskedni: ERKÖLCSTELEN!


1
2 Jelentkezz be a szavazáshoz!

Hozzászólások

Eddig 31 komment érkezett ()

1. kimitake
2012. 02. 07. 11:15

Érdekes dolog hogy a liberálisok az egyéni szabadságjogok harcosai nem tiltakoznak Ahogy az ellen se hogy valahol tárolják az összes mobiltelefonbeszélgetésünket az összes e-mailünket a mobiltelefonunk összes cellainformációját
Az meg hogy terrorista meg terrorizmus? Mese Arra rá lehet húzni mindent Egyébként meg a z erre való hivatkozásal tulajdonképpen mindenkit potencionális terroristának minősül Ettől aztán egy lépés az ami a stalinizmus volt, hogy eleve mindenki gyanús ,meg inkább száz ártatlan pusztuljon mint egy bűnös kerülje ki a büntetést
A facebookról meg majd rájönnek az emberek előbb utóbb hogy nem más mint egy gigantikus "kémgép" Aztán lelépnek róla

2. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 07. 11:23

Tiltakoznak.... Viszont a pénz nyer.

3. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 07. 11:24

4. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 07. 11:49

S azt vajon tudja-e valaki, hogy bár már többször próbáltam kijavítani a bejegyzés kinézetén, ebből semmi nem látszik. A szöveg egy tömbben van, teljesen más betűtípussal, mint amit én beállítottam.
Ez miért van? :)

5. Hmmmm
2012. 02. 07. 12:24

4. juliska

mert újabb böngészőkhöz állították át a nolblog működését.
problémád megoldásához vagy le kell töltened az ajánlott böngészők valamelyikét, vagy HTML kódokat használsz szerkesztéskor.

első lépésnek használd a bekezdés kódokat úgy, hogy ne legyen a szöveg egy tömbben:
<p></p>

ennek eredménye: mintha egy "entert" adtál volna a szövegrészek elválasztására.

mielőtt elmented a javítást, ellenőrizd az előnézetben, hogy jól szúrtad be a két kódot.

6. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 07. 12:37

Hmmm: Köszi! :)
Ennél is újabb böngészőhöz, mint ami nekem van?
Tudomásom szerint a legfrissebb verziót telepítettük :)

7. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 07. 12:43

... és ráadásul automatikusan befrissül a legújabb verzióra.
Itt valami átverés van kérem szépen! :)

8. Hmmmm
2012. 02. 07. 12:46

ehhez nem tudok mit szólni, mert én nem töltöttem le egyik ajánlott böngészőt se, inkább használok HTML kódokat.

9. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 07. 13:04

Hmmm: Én pillanatnyilag nem is látom a Html kódszerkesztő ikonját sem :)
Ha a szerkesztőben megnyitom a bejegyzést, látszik az összes beállításom, (sortörések, betűtípus), itt kint meg nem.
Szerintem hagyom a francba :)

10. Hmmmm
2012. 02. 07. 13:12

nálam sincs meg az az ikon, egyből a szövegdobozba viszem be a kódokat.

ha jól emlékszem, írógép betűtípust használtál.
ennek kódja:
<tt> ide jön a szöveg, majd ezt is le kell a végén zárni </tt>

11. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 07. 13:16

Hmmmm: Köszi, de én tényleg nem küzdök többet ezzel. Ez a bejegyzés ilyen tömbös marad..., vagy lehet, hogy mindjárt megnyitom másik böngészővel, és csoda történik :)))
Ezt még hajlandó vagyok, aztán ha nem sikerül, akkor az informatikusok kutya fülét.
Na pont egy olyan bejegyzésnél történik ez, ami kétségbe vonja, amit ők állítanak, mármint, hogy mivel ingyen használom a termékeiket, ezért cserébe ők, turkálhatnak a magánéletemben.

Szerintem meg én döntöm el, mi az amit nyilvánosság elé teszek, mi az, amivel kereskedhet, és a magánlevelezéseimből lehet kihúzni. :)

12. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 07. 13:22

A safarit szereti a rendszer :)

13. Hmmmm
2012. 02. 07. 13:24

látok itt olyan bloggereket, akiknél szintén kell betűtípust-méretet stb. választani és nincs gondjuk.
ezek szerint olyan böngészőt használnak, amivel változatlanul tudnak szerkeszteni szöveget.

14. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 07. 14:08

Nálam 10.0-ás Firefox van, ezzel nem működik a szövegszerkesztő.
Van még Safari, legfrissebb, ezzel működik.
Mással nem próbáltam, lehet, hogy crome is működne, csak lusta vagyok elindítani :)

15. Fannyvár
2012. 02. 07. 14:10

Hogy mennyire etikus a Google és Facebook adatkezelése, ezen jól lehet vitatkozni, elemezni, beszélgetni és valóban vannak dolgok, amiket jó, ha az ember nem a Facebook-on vitat meg, azaz tesz közzé. Ezt nem árt tudni, mert az, hogy mit írunk le, az a mi döntésünk. Amit a nyilvánosságnak szánunk, abba beletartozik rokonunk, barátnőnk is, viszont a téma dönti el, hogy mennyire teszem elérhetővé mások számára.

Egyébként előre nem látunk és igazán nem akarok ellenvéleményt megfogalmazni, de ártatlannak tűnő megjegyzés is lehet később akár vérlázító ...nos persze ez erősen túlzott megközelítés. Értem én..persze az indítékot.

Viszont ne felejtsük el, hogy pölö a Facebook akár a segítségnyújtásban vállalhat komoly szerepet, egy magányosan élő, vagy beteg ember esetében. Több emberhez juthat el egyidőben a segítség kérés, az információ stb...ezt nem is hinném, hogy taglalni kéne.

Az persze tök igaz, hogy nem csak emberbaráti és okos, racionális, vagy egyáltalán értelmes célokra használják ezen eszközöket...most megkérdezem : a pénzt, mint eszközt hogyan használja az ember? Evvel a talán legextrémebb példával élve...mindent lehet jól és rosszul használni..ugyan ez közhely, de a számítógépek hőskorának számító évekre visszaemlékezve nem örültek a gyerekes szülők, tanárok, sőt hivatalok, mert első a játék volt, amit el tudtak képzelni a pc-vel...és milyen játékok? No a számítógépes játékosság nem szűnt meg, de sok más okos dolog helyet kért azért azóta a köztudatban...ezzel együtt sok hibája, visszássága is előjön...

Nem is taglalom...az biztos, hogy még barátnőknek is érdemes meggondolni miket írnak egymáshoz, sosem lehet tudni, mikor fordul a kebelbaráti kapcsolat utálattá...persze, ha erre készülnénk??? Sohse rögzítenénk véleményünket :(((

Fanny

16. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 07. 14:22

Fannyvár: Nem a létjogosultságát, hanem a személyes adataim, bejegyzéseim, levelezésem tárolását, azok pénzért való értékesítését kérdőjelezem meg.
Nem erkölcsös az én dolgaimmal kereskedni.
Még akkor sem lenne elfogadható az adataimban való ilyen szintű turkálás, ha nem kapnának érte pénzt, de így kifejezetten etikátlan eljárás.

17. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 07. 14:30

... annak fényében ugye, hogy én kikapcsolhatom a célzottan rámlőcsölt reklámokat.
Tehát a hirdetőnek eladják a felületet azzal a kamu dumával, hogy na ezek az emberek a biztos célcsoport. (ahhoz, hogy ez meg tudják állapítani turkálniuk kell a szokásaimban ugye)
A hirdető fizet.
Én pedig nem látom, mert nem akarom a reklámjait látni.
Nem tudnak rákényszeríteni.
De szeretnék megtenni!
Azt például elérték, hogy lehallgathatnak, megfigyelhetnek, tárolhatják az adataimat, bármikor bárkinek kiadhatják stb.
De mi végre is??????
Nem igaz az a tétel, hogy ezzel az én dolgomat és a hirdetők dolgát könnyítik meg. Ez egy hatalmas hazugság. Ezzel a hazugsággal akarják az emberek torkán lenyomni azt, hogy megfigyelik őket... ráadásul most már törvényesen!

18. Hmmmm
2012. 02. 07. 14:52

a témához:
ha csak a google és a facebook, az nem izgat.
nem néztem utána, hogy mennyien használják.
nem izgat az USA hipermega gépe se, amelyik szavakra ugrik, mint pl. a "bomba" vagy "bomb" szavak.
az sem izgat, hogy az adott serverek, mint pl. a Nol servere is naplózza mindenkinek a beírt minden szavát.

az viszont már jobban izgat(na), hogy MA hogyan működik nálunk az "internetfigyelő csoport"?. :))
mert ugye azt nem kell mondanom, hogy nekik nem kell se a google, se a facebook ahhoz, hogy a különféle csoportosulásokat kifigyeljék. :))

a hírek szerint a tegnapi amerikai szuper bowl mérkőzés közben (a világon 111,3 millióan nézték tévén, plusz akik a helyszínen) föladtak másodpercenként 14000 sms-t.
állítólag működik "mobiltelefonfigyelő csoport" is. :))

és ezek a figyelőcsoportok nem a google és a facebook módszereit alkalmazva kutakodnak úgy, hogy azt bárki is észrevenné. :))

19. pettra
2012. 02. 07. 14:53

biztosan hibás az önképem, de én nem érzem úgy, hogy méltó lennék valami világméretű nagy figyelemre, legalább is nagyon csodálkoznék, ha kiderülne, hogy éppen az én adataimmal, titkaimmal üzletel valaki. a lényeg, hogy engem egyáltalán nem zavar, főleg, mert ez az ára annak, hogy hasznát vehetem a világháló áldásainak, és ha így nézem, ez méltányos.

20. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 07. 14:59

Hmmmm: Nyilván a közösségi felületekre az ember olyasmit tesz ki, önként, amit bárki megnézhet. Ezen nincs is mit rugózni.
Az emaileken viszont van.
S akkor miért higgyem el azt, hogy a online bankolás biztonságos? ?????

Petra: Igen, csak ők azért vannak (azért léteznek), mert Te használod őket.
Nem ők tesznek neked szívességet, hanem te nekik!
Ezért cserébe mindent tudnak rólad.

Na most, ne legyen félreértés. Engem sem zavar, mert semmi olyasmi nincs, ami világszenzáció lenne körülöttem. Átlagos átlag vagyok. Ha bárki elolvassa a testvéreimnek, vagy az anyámnak küldött leveleket, nagy kár nem ér.

Nekem az elvvel van bajom.

21. Hmmmm
2012. 02. 07. 16:35

no, most már elolvastam a változásokat március 1-től.
a google-nál, ha fiókot nyit valaki, akkor ehhez kérik a nevet, e-mail címet, telefonszámot, bankkártyaszámot.
www.google.com/policies/privacy/preview/

az első kettő rendben, az utolsó kettő már nem.
még nem nyitottam gooogle fiókot, nem érzem, hogy szükségem lenne rá.

hirdetési leveleket mégis kapok az e-mail fiókomra, amiket olvasás nélkül törlök.

22. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 07. 17:57

Nekem régi regisztrációm van, akkor nem kérték a telefon-, és bankkártyaszámot, de egy ideje, kb. kéthetente rákérdeznek ezekre az adatokra is. Nem kötelező megadni, de rendszeresen zaklatnak a kérdéssel.
Azt mondják, a telefonszámom azért kell nekik, hogy biztonságban lehessen a postafiókom.
Kitől? Tőlük? :)))

23. Hmmmm
2012. 02. 07. 18:08

egy telefonszámtól nem lesz biztonságosabb a postafiók.
amúgy aranyszabály: valódi személyi adatokat, telefonszámot, bankszámlaszámot megadni egy postafiók regisztrálásához oktondiság.

ha a regisztráció csak úgy működik, hogy mobilra sms-ben küldenék a fiókmegnyitáshoz szükséges kódot, azt a postafiókot messze ívben el kell kerülni.

24. lujza
2012. 02. 08. 10:48

Gyűjtögetik az infókat.
Ezt ismered, Juliska?

www.youtube.com/watch?v=--fgmXC6hNI

25. lujza
2012. 02. 08. 12:19

Egyébként, az még hagyján, ha gyűjtögetik. Az a baj, ha vissza is élnek vele, illetve átrendezgetik az én dolgaimat, amit sajnos megtapasztaltam a saját bőrömön. Tudom, hogy időnként hülyeségeket beszélek, de azt csak viccből, ez viszont komoly. Nagyon komoly.

26. Fannyvár
2012. 02. 08. 14:18

16ra

Igy van...Juliska evvel egyet is értek ! A létjogosultság egyben arányos felelősség vállalásával kell, hogy együtt járjon.

A saját felelősségünk - józan ítélőképességünk - kell minden információ megosztásánál.

Egyébként abban tökre egyetértek, hogy semmilyen fiók megnyitáshoz nem kérhetik a bankszámlaszámot, valamint telefonszámot . Erre viszont jó, ha valaki felhívja a figyelmet :)))

27. lujza
2012. 02. 08. 15:26

"lebutítás"=robotként használnak valakit, így nem jön rá az összefüggésekre.

28. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 08. 18:20

@Hmmmm : De igen, a telefonszámtól biztonságosabb lesz, ugyanis, csak akkor tudsz belépni a saját postafiókodba, ha előbb kapsz egy belépő kódot sms-ben (pont, mint a banki átutalásoknál).
A telefonszám ezért kellene nekik, hogy használhasd ezt a biztonsági funkciót.
Én nem használom, mert nem vagyok olyan fontos ember, hogy érdemes lenne, viszont ismerek olyat, aki így használja a postafiókját.
A bankszámlaszám miért kell nekik? Nyilván azzal is tudnak valami biztonsági trükköt, például, ha interneten vásárolsz, akkor biztosan egyszerűbb így.... Na én örülök, ha a boltban tudok vásárolni mielőtt totál lemerült lesz a bankkártyám. Egyszer-kétszer jutok el, olyan árak vannak. :)

29. lujza
2012. 02. 08. 19:56

Annak lehet valami jelentősége vajon, hogy a számítógép csak kettes számrendszerben dolgozik? Nem redukálja ez le a valóságot mégis valamilyen módon? Hiszen az életben azért legtöbbször több lehetőség közül választhatunk...

30. pietnik
2012. 02. 09. 19:25

Talán rakjuk össze a mozaikokat egy kicsit,és sokkal félelmetesebb kép fog kialakulni bennünk,
mint a magántitok sérelme!
A múltkoriban egy cikk azzal foglalkozott,hogy az USA-ban vannak olyan informatikai cégek,amelyek olyan programokat készítenek,amelyek lehetővé teszik a magán-internet használók teljes megfigyelését,arra lehet késztetni a számítógépeket,hogy a gazda akaratán,és tudtán kívül információt szolgáltasson a felhasználó szinte minden tevékenységéről.
Azt is hozzátették,hogy ezek a cégek szinte nyiltan végzik tevékenységüket,folytatnak reklám-tevékenységet.Egy ilyen bemutatóval,és eladással egybekötött szimpózium nemrégiben volt!Ennek kapcsán készült ay a cikk is,ami még hozzáfűzte,hogy a lelkes vásárlók zömében az arab országokból,és a volt szocialista országokból,köztünk hazánkból kerültek ki!Az utóbbiak a vásárlást állami megrendelésként indították!!!
A másik fontos mozaik pedig az,hogy valamelyik fidesz-kormánytag a napokban Japánban mittudomén milyen nemzetközi tanácskozáson aláírt valamilyen ,ebben a postban kifogásolt egyezményt az internetes magánszféra lehallgatásáról!
Nos ,ezzel kapcsolatosan azt az észrevételt tenném,hogy a kapitalista világ igenis fél a népek spontán tiltakozásának szervezetté válásától,tart a baloldal megerősödésétől!
Nem véletlen,hogy Orbánt a sajtószabadság megsértéséért igen lagymatagon támadja,kibúvót nyújtva arra,hogy média-csendet parancsoljon az országra!
A rendszerváltás éllovasából,az illúziók kergetőjéből mára egy ,a kapitalizmusból kiábrándult ország lett,és csak idő kérdése,hogy mikor fordul ez a csalódottság a rendszerváltók,és az őket segítő Nyugat ellen!Az utóbbinak pedig tartania kell a saját tömegeitől,hiszen a a világválság,a kapitalizmusnak eddigi legnagyobb csődje őket is érinti,és amiből a tőkés vezetés csak a dolgozók megszorítása révén próbál kibukdácsolni!

31. juliska (szerkesztő)
2012. 02. 11. 20:00

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez. Itt lehet bejelentkezni.